21 Ağustos 2015 Cuma

9. Sınıf Tavsiyeleri

9. sınıf tavsiyeleri
1. Sınıfa girdiniz bodoslama ne en öne ne en arkaya olun. En önde oturursanız herkes sizi izliyormuş gibi hissedersiniz. En arkaya da oturursanız öğretmenler tarafından önyargıyla karşılanırsınız.(Genelde en arkaya makara yapan çocuklar veya içine kapanıklar oturur.) Benim tavsiyem en arkanın 1 veya 2 önünde oturmanızdır.Oturduğunuz sıra orta sıra olmasın, kenar sıralarda olsun fakat geçiş alanında olsun.(Çok güzel tarif ettim)
2. Sınıfta tanıdığınızın olması kaynaşmak için önemlidir. Ayrıca tanıdığınız olunca yanlız kalmayacağınızdan bir rahatlık duygusu olur. Eğer tanıdığınız varsa bunu iyi değerlendirin ve yavaştan konuşmaya başlayın. Siz farketmeden önden veya arkadan konuşmaya katılacaklar. Bu kaynaşmalar hemen hemen olmaz. 1gün geçti kaynaşamadık demeyin. İlk günler sessiz olur ama 1hafta sonra iş çığırından çıkar. Ayrıca kız arkadaşlarınız için "Çok güzelmiş, vay be" gibi yorumlarda bulunmayın. Onlar sizi, sizin gibi görmezler ve eğer bu durum anlaşılırsa açınızıdan çok kötü bir sonuç doğurur.
3.Konuşmalara kesinlikle kişiler hakkında yorum yaparak girmeyin. Örneğin "Şu çocuk tipsiz konuşulmaz şu çocuk kısa karizmamı etkiler. Şu kız tombul... vs. vs." Kız, erkek, güzel , çirkin her türlü kişiyle konuşun. Konuşmalarınızda güler yüzlü olun. Somurtmayın. Ağır olacağım artislik yapacağım demeyin kaba karşılarlar.
4. Gerekli gereksiz her yerde espri yapmayın. Esprileriniz güzel de olsa bir süre sonra kötü karşılanır.
5. Sıra arkadaşınızla iyi uyum sağlayın. Sizi en çok tanıyacak kişi odur. Bir derdiniz olursa ona gidersiniz.
6. Hiç bir şekilde ilk hafta dinlediğiniz müzikten bahsetmeyin. Nedense milletimiz dinlediği müziğe göre insana yorum yapar. Sorarlarsa da "Kulağıma ne hoş gelirse..." diye cevap verin.
7. Hocalarınızla iyi geçinin şayet sizi yüceltecek ve sizi yere batıracak kişi odur. Sonuçta gözüne batarsanız tahtaya kazık soruyu sorar ve ardından sizi çağırır. Çözemediğiniz veya yorumlayamadığınız zaman da "Bunu bile yapamadın." der...
8. Ders dışında hocalara soru sorun ki aktif bir öğrenci olduğunuzu "anlasınlar".
9. Derslerde aktif olun. Her soruya yanıt verin demiyorum. Fazla aşırıya kaçmadan yanıtlar verin. Ayrıca sorulmadıkça sebeplerini söylemeyin. Siz farketmeseniz de arkadaşlarınız tarafından bilmişlik taslıyor gibi olursunuz.
10. İkramcı olun. Birşey yedğinizde paylaşın. Ayrıca birşey ikram edildiğinde de hayvan gibi dalmayın. 



SEVGİLER....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder